måndag 18 september 2017

Ända tillhörande kändiseliten

Bläddrade förstrött i nätupplagan av Expressen och såg att något som kallades "kändiselit" flugit till Nice för att fira en programledare som varit gift med en fotograf som under firandet tog en så kallad porrstjärna på brösten nedan denna därefter (eller före) slickade på en skinka tillhörande någon annan i kändiseliten, huruvida denna slickade ända tillhörde födelsedagsbarnet är jag osäker på, men den som firats har, meddelades i bladet, varit gift något drygt år med en annan kändis som jag vet startat och byggt upp sin plats i kändiseliten genom att vara en mobbande jävel i någon av kvällsblaskorna.

De samlade klimatrelaterade utsläppen av kändiseliten resa t/r Nice blir i alla fall en hel del. men så kunde ju en slickad ända från kändiseliten anses som intressant för Expressen att förevisa för omvärlden efter det att den förekommit i det som så ironiskt kallas sociala medier

Jag måtte vare en tråkig jävel som inte förstår värdet, infört i Nöjesbilagan av nämnda tidning, av allt detta. Varför förmår jag inte uppskatta informationen som ges? Och nog känns det lite avdankat att inte ens bry sig, inte ens känna varför en del är kända i den så kallade kändiseliten.

Trots att jag gladeligen suckar över andra som lever i bubblor är jag ganska komfortabel med att själv leva i en, vilket bara det borde göra mig skamsen.

Tack för idag, slut för idag. Gårdagens blogginlägg var viktigare må jag säga...